Årsmöte 2014

Den 16 februari hölls årsmöte för Härnösands Reumatikerförening. Detta i konkurrens med OS-sändningar!

När man långt i förväg ska bestämma ett datum för till exempel ett årsmöte, är väl något av det sista man tänker på vad det kan vara på tv den dagen. Denna gång hade vi riktigt otur. Mitt i OS, där vårt fantastiska skidlandslag har slagit alla rekord, mitt i dessa tävlingar har vi lagt vårt årsmöte. Inte särskilt smart kan man säga. Det var ändå en tapper skara som kom och det är vi i styrelsen väldigt glada för.  Det är ändå lite speciellt med ett nytt verksamhetsår, man vet aldrig vad som ska hända.

Tänk om vi under detta år får uppleva att forskarna löser gåtan om reumatiska sjukdomars ursprung. Det vore något att få vara med om. Vårt förbund satsar stora pengar i forskning, det betyder att alla vi medlemmar är med och bidrar. Vi kan vara stolta över det!

Härnösandsföreningens årsmöte gick fort och smidigt under ledning av Fritz Hultgren som mötesordförande och Kerstin Åström som sekreterare. Vi tackar vår eminenta valberedning med Kerstin Nilsson och Lennart Brodén som gjort ett fantastiskt arbete både genom att hitta en ny ordförande och två nya ledamöter.

Den nya styrelsen ser ut som följer:
Ordförande Mona Boman
Vice ordförande Rolf Andersson
Sekreterare Kerstin Åström
Kassör Inger Almgren

Ledamöter:Elisabeth Wall, Marja Wedin, Margareta Claesson, Inger Frykman, Angelika Björnfot
Ersättare: Sten-Olof Eriksson och Hans-Erik Wiberg.

Efter mötets avslutande avtackades vår avgående ordförande Mikael Fröberg, avgående ledamot Nils-Erik Jonsson och presidiet med blommor och alla fick avnjuta Göran Malms fantastiska pianospel medan vi drack vårt kaffe med R tårta.